Szeretettel köszöntelek!
A blog oldalain az általam készített és használt oktatási segédanyagokat igyekszem összegyűjteni, melyek részben továbbképzéseken megismert játékok és módszerek továbbgondolásai, részben saját ötletek. Oktatási célra használd nyugodtan! De meggazdagodni ne ebből akarj, én sem teszem. 😉
A bejegyzések a szabadulószobák segítő információit tartalmazzák (🙉 tananyag, kiegészítő ismeretanyag). Ezért egyszerre mindig csak egy bejegyzés lesz látható. Igyekszem címkézni, hogy kereshető legyen.

2021. június 9., szerda

Az ókori kína zenéje

Kína ókori zenéjéről irodalmi szövegekből tájékozódhatunk. Bár volt dallamrögzítésre alkalmas rendszerük, ókori dallamokat mégsem ismerünk. A legkorábbi dallamfeljegyzésekből az látszik, hogy két ötfokú dallamsort használtak (egy dó-pentaton és egy szó-pentaton hangsort). 

A kínaiak legjelentősebb dallamgyűjteményét (Si King) Konfucius válogatta össze közel 3000 dalszövegből, ma 305 verset tartalmaz. Ezeket a verseket énekelték, és valószínűleg hangszerrel kísérték is, és még táncoltak is hozzá. 

Kínában a zene ügye mindig fontos volt, ezért egy időben önálló zenei minisztert is alkalmaztak, majd felállították a Zenei Hivatalt az udvari ünnepélyek, vallási szertartások zenei rendjének megszervezésére, irányítására. Ezenkívül az egész ország területéről összegyűjtötték a népdalokat, szertartási énekeket, melyből gyűjteményt készítettek. 

A hangszereket az anyaguk alapján 8 csoportba sorolták: fém, kő, selyem, bambusz, tök, agyag, bőr, fa. Hangszerek: csengők, gongok, harangok, seng (babuszsípokból álló orgonaszerű hangszer),  po-fu (dob), stb...

(Kelemen Imre: A zene története 1750-ig c. könyve alapján)

Vissza az infokártyához

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése